Dag 8 & 9 (29 en 30 juli).

31 juli 2012 - Calgary, Canada

Zondag 29 juli

Vanochtend moesten we ons om 9.00 uur melden bij Alpine Rafting, waar we een family whitewater rafttocht hebben geboekt op de Kicking Horse River. Al snel nadat we het water opgegaan zijn komen we in een ruig stukje terecht. Da’s heftig, als de hele tocht zo is….denken wij! Maar dit is het enige echte ruige stuk tijdens de tocht. De omgeving is echt prachtig, vlak voor het einde van onze tocht gaan we nog de oever op om bij een waterval te gaan kijken. Aan het einde van onze tocht krijgen we een bbq lunch. Helaas hebben we van het raften geen foto’s omdat we geen fototoestel mochten meenemen en er geen werden gemaakt tijdens onze tocht. Om 13.30 uur vertrekken we op weg naar de Lussier Hot Springs in het Whiteswan Lake Park vlakbij Canal Flats. Onderweg zien we nog een hert en Bighorn Sheeps (schapen met enorme hoorns) staan langs de weg. De laatsten staan bij Radium Hot Springs. Aangekomen bij de Lussier Hot Springs wacht ons  letterlijk een warm bad! Het water is echt gewoon heet en de omgeving is prachtig. En gelukkig is het niet zo heel erg druk. Als we net aan de terugtocht naar beneden begonnen zijn zien we een groepje van 5 of 6 herten op de weg staan. Nadat we weer op de normale weg zijn, rijden we nog zo’n 25 kilometer en stoppen bij Spruce Grove RV Park & Campground in Fairmont Hot Springs. Een camping die er toen we er op de heenweg langs kwamen goed uitzag. Gelukkig hebben ze nog drie plekken naast elkaar met een geweldig uitzicht op de bergen! De kinderen duiken nog even het zwembadje in en pas laat zitten we aan de door Remko heerlijk gebakken tosti’s en pancakes met sla en watermeloen! Wat een SUPER dag!

Maandag 30 juli

Vandaag gaan we naar Calgary! We vertrekken om 9.00 uur. Tijdens onze route naar Calgary rijden we door Kootenay National Park. Onze eerste geplande stop in dit park bij een spectaculair uitzichtpunt over de Kootenay Valley zijn we voorbij gereden voordat we er erg in hebben! Het stond van tevoren ook helemaal niet aangegeven en nog even gauw van de weg af of draaien is met een grote camper nou eenmaal niet mogelijk! Dat was dus even flink balen!! Al snel na ons gemiste uitzichtpunt zien we op drie plekken herten langs de weg en Remko stopt om ze te kunnen fotograferen. Wat een geweldig gezicht! We stoppen in het park nog bij de Numa Falls en bij de Marble Canyon. De eerste spreekt voor zich. De tweede is een wandeling door een gebied dat getroffen is door een bosbrand met langs het pad waar we op lopen een rivier met prachtige diepe canyons. We verlaten Kootenay National Park (vlak voor we dat park uitrijden, verlaten we de staat British Columbia en rijden we Alberta binnen) en rijden meteen Banff National Park in. Daar komen we al gauw opnieuw een groepje herten langs de kant van de weg tegen. Het blijft een bijzonder iets. Na onze lunch aan een meertje met een heleboel eekhoorntjes rijden we in één keer door naar onze bestemming. Om 16.00 uur staan we op Calgary West Campground waar we voor twee nachten blijven. De recensies beloven niet veel goeds over deze camping, dus we zijn benieuwd.  Al gauw blijken de sanitaire voorzieningen heel mooi en schoon en snappen we nu al niet veel meer van die slechte recensies. De laatste dagen hebben we vooral ’s avonds nogal eens last gehad van muggen, wat toch bij iedereen wel flink wat bulten opleverde. Maar tot iedereens vreugde hebben we onze vijanden op deze camping nog niet gezien! De kinderen gaan meteen weer naar het zwembad. Vanavond weer een keer lekker bbq-en en op tijd naar bed want morgen staat er een dagje Calgary op de planning!

1. Adriaan, Margreet, Tim en Britt:
    31 juli 2012
    Hey Fam. Veltmeijer,
    Wat is het toch geweldig leuk om jullie reisverhalen te lezen. Zo te lezen maken jullie een fantastisch avontuur mee. Jammer dat jullie van het raften geen foto's hebben, maar ja beter geen foto's van het raften en van de rest van de vakantie wel dan dat je fototoestel door de Kicking Horse River is meegenomen. Geniet nog lekker van jullie mooie reis.
    Liefs van ons
    Xxx

P.s. Wendy, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Xxx
  2. Ans en Dick:
    31 juli 2012
    Hallo Veltmuuzen !

Wat een mooie reisverslagen schrijf je toch Wendy ! Ik lees dergelijke verslagen nogal eens in de Waterkampioen,maar die van jou doen er echt niet voor onder !
    Jullie gaan dus morgen Calgary verkennen,ben benieuwd !
    Weet nog goed dat daar in 1988 de Olympische winterspelen plaatsvonden,ben dus nieuwsgierig of jullie nog iets te zien krijgen van dat voormalig olympish dorp,met de Olympic Oval,waar Yvonne van Gennep toen 3 gouden medailles won !? (ja,ben schaatsfan,dat weet je ;-) )
    Ja,jammer dat er geen foto's waren van het raften,maar ja....het staat op jullie eigen harde schijf he ?!
    Hier in Melissant gaat het ook goed,we zijn hier lekker bezig,wat we aangericht hebben zien jullie wel weer bij thuiskomst,maar daar zou ik voorlopig nog maar niet aan denken als ik jullie was,no worries haha !!
    Vandaag is Ray ook nog een bakkie wezen doen,bracht een zelfgemaakte pastaschotel mee voor de lunch,gezellie dus !
    Het bevalt ons hier verder prima,zo zelfs dat we een optie hebben genomen op dat huisje aan de overkant dat bij van Alphen in de verkoop staat,vinden jullie vast leuk ?! ;-)
    We gaan straks naar huis en komen het weekend weer terug om het ons ten doel gestelde af te maken......enne ze geven goed weer op ! :-)
    Geniet ze verder daar,ben benieuwd of jullie nog een grizzly spotten ! Ont Moarn !

Ma en Dick.
  3. ANTONI VERHOEVEN:
    1 augustus 2012
    HALLO VELTMUUSJES HIER DE TOON EN AANHANG WAT EEN MOOIE FOTO'S ZEG PFFFF WAT EEN MOOIE VAKANTIE MAKEN JULLIE MEE DIE VERGETEN JULLIE NOOIT MEER.EN ZEKER WENDY WAT EEN MOOIE VERHALEN KAN JIJ SCHRIJVEN MOET JE EN BUNDEL VAN MAKEN HAHAHA.HOE IS HET MET MIJN BBQ MAN?WEL GENIET NOG VAN DE REST VAN DE DAGEN EN WE SPREKEN MEKAAR WEER.GROETJES EN XXXXXXXX VAN DE VERHOEVENS