Dag 22 (12 augustus).

13 augustus 2012 - Vancouver, Canada

Zondag 12 augustus

Vanochtend vertrekken we al om 7.15 uur zonder ontbijt naar Departure Bay in Nanaimo. Het is nog niet zo druk bij B.C. Ferries, dus we kunnen met de veerboot van 8.30 uur mee voor de overtocht naar Horseshoe Bay in Vancouver. We ontbijten aan boord van de veerboot. Daarna is het niet zo ver meer naar de camping Burnaby Cariboo RV Park, waar we plaatsen voor de laatste nacht in Canada hebben gereserveerd. We parkeren de campers en vertrekken eind van de ochtend richting het centrum. Het is een wandeling van ongeveer 10 minuten naar de skytrain en vandaar nog ongeveer een half uurtje naar het centrum. We gaan eerst wat drinken en wat eten in een zaakje waar ze de lekkerste cheesecake van Vancouver hebben. We proberen drie verschillende smaken cheesecake en ze zijn inderdaad erg lekker! Vervolgens lopen we naar Canada Place, waar twee cruiseschepen liggen (één uit Nederland) en vinden we na nog een stukje wandelen eindelijk de digitale Orka! Een groot orka beeld dat opgebouwd is uit blokjes. We splitsen de groep hier. Remko, Wendy, Luuk en Rick gaan nog wat winkelen en pikken een terrasje, terwijl wij met z’n zessen doorwandelen langs het water door CoalHarbour tot aan de rand van Stanley Park. Onderweg spelen Kim en Amy nog even in een waterpark met fonteinen. Om 18.00 uur zijn we terug op de camping en we duiken meteen nog even het zwembad en het bubbelbad in. We eten als avondeten van alles en nog wat, waaronder hamburgers en worstjes van de bbq! We pakken alvast wat spullen in en gaan allemaal op tijd naar bed.