Dag 21 (11 augustus).

13 augustus 2012 - Vancouver, Canada

Zaterdag 11 augustus

Vandaag ziet het er weer strakblauw uit. De laatste dag op Vancouver Island en één van onze laatste dagen in Canada. Al voor het ontbijt komt ma van het strand terug met foto’s van twee slangen, die ze daar heeft gezien. Na het ontbijt gaan we eerst mini golf spelen op de baan bij onze camping. Daarna gaan de kinderen nog in de bots bootjes en vermaken ze zich nog een tijdje met de speelautomaten. Begin van de middag gaan we op weg naar Cathedral Grove Trail in het MacMillan Park, waar we gigantische bomen gaan bekijken. En gigantisch dat zijn ze! We wandelen er wat rond en gaan dan op de weg naar een camping. Onderweg zien we nog twee hertjes, een grote en een kleintje. Een aantal campings zijn helaas al vol, maar uiteindelijk vinden we plaatsen op de Westwood Lake R.V. Camping in Nanaimo. Een kleine camping met een kleine speeltuin voor de kinderen en met een firepit. Binnen een uur nadat we zijn aangekomen heeft Remko het kampvuurtje alweer aan! Dat moet ook wel want we hebben nog heel veel hout in de campers en dat moet opgestookt worden. Het liefst natuurlijk allemaal! Naast de camping is het meer Westwood, waar oma en de kinderen nog een uurtje lekker gaan zwemmen en Wendy, Diem en Linda lekker even genieten van de zon. Om 19.30 uur eten we macaroni met saus en kaas en rauwkost. De kinderen roosteren nog een marshmallow boven het vuur en als toetje eten we ijs. Morgen vertrekken we vroeg op weg naar de veerboot. We hopen dat we dan meekunnen met de veerboot van 8.30 uur, zodat we misschien nog een paar uurtjes in Vancouver kunnen rondbrengen. We hebben alvast telefonisch een camping gereserveerd in Vancouver, zodat we daar niet naar hoeven te zoeken.