Dag 10 & 11 (31 juli en 1 augustus).

2 augustus 2012 - Banff, Canada

Dinsdag 31 juli

Vanochtend eerst lekker uitgeslapen en op het gemakje ontbeten. Eind van de ochtend vertrekken we op weg naar het Canada Olympic Park, waar in 1988 de Olympische Winterspelen zijn gehouden. We kijken er wat rond en met name de springschansen zien er indrukwekkend uit. Terwijl we bij de bobslee baan staan te kijken zien we twee keer een bobslee naar beneden komen. Dat gaat dus echt heel hard! Het Canada Olympic Park zijn ze trouwens aan het verbouwen tot een toeristische trekpleister en daarom ziet het er allemaal een beetje rommelig uit. Halverwege de middag gaan we met de bus naar het metrostation. En daar vandaan met de metro naar het centrum waar we uitstappen bij een shopping centre waar op de 4e verdieping een botanische tuin is (Devonian Gardens). Daar eten we en winkelen we wat. Daarna gaan we op zoek naar de Calgary Tower (191 meter hoog, dus bijna niet te missen!). Vanaf deze toren op 160 meter hoogte hebben we een prachtig uitzicht over de stad. Je kunt er op een glazen vloer gaan staan, waarna de straten dan duizelingwekkend ver onder je zijn! Als we weer veilig beneden zijn blijkt het buiten een beetje te regenen, is het een stuk kouder geworden en hangen er donkere wolken boven de stad. We besluiten terug te gaan naar de camping en lopen naar het metrostation. Daar aangekomen gaat het opeens flink hagelen en ook nog eens onweren! De hagelstenen zijn zo groot als knikkers en gelukkig kunnen we makkelijk schuilen! Als het hagelen over gaat in regenen gaan we snel de metro in. Bij het busstation aangekomen besluiten we om bij Wendy’s even gauw wat te eten. Rond 21.00 uur zijn we terug op de camping en zien we in de verte de donkere wolken nog steeds boven de stad hangen en af en toe flitst het hevig. Rond 23.00 uur gaan we allemaal slapen met vermoeide benen van het lopen.

Woensdag 1 augustus

Vannacht heeft het een tijdje geregend, maar vanochtend om 8.00 uur als we buiten komen schijnt gelukkig de zon alweer. Na het ontbijt vertrekken we om 11.00 uur richting Banff. Het plaatsje Banff ligt in het National Park Banff en is één van de bekendste parken van Canada. Onderweg wordt langs de weg de eerste BEER gezien!!! En het is Remko zelfs gelukt zonder kleerscheuren foto’s van hem te maken. Diem, Linda en Kim balen verschrikkelijk want zij hebben hem net niet gezien en moeten het dus nog doen met een foto van een beer! In Banff aangekomen gaan we eerst naar het Visitor Centre om wat informatie in te winnen over leuke wandelroutes en campings. Wandelroutes genoeg, alleen plaatsen op de campings kon wel eens een probleem gaan worden voor de komende dagen volgens de mevrouw van het Visitor Centre. Komend weekend zal namelijk één van de drukste weekenden van het jaar worden in de parken. We gaan dus snel op zoek naar een camping voor de komende nacht en vinden deze uiteindelijk toch redelijk snel. De rest van de middag brengen we door in het centrum van Banff, een erg leuke plaats, maar wel super toeristisch! We besluiten twee nachten in Banff te blijven, zodat we morgen een paar leuke routes kunnen wandelen in de omgeving van Banff. WiFi wordt trouwens steeds zeldzamer, dus we zitten bij de McDonalds ons reisweblog bij te werken. Dus hopelijk tot snel! En nu eerst een lekkere fruit smoothie! Die hebben we wel verdiend, vinden wij!

1. Jan & ijvonne veltmeijer:
    2 augustus 2012
    Hallo wereldreizigers, weer genoten van de mooie foto's,het is inderdaad een schitterend land. Leuk dat jullie een " eerste "
    beer hebben gezien maar bij nadere informatie moet ik jullie teleurstellen.........voor het toerisme was het deze keer een jachtopziener in een berenpak.Ha Ha ! Dus weer een geruststelling voor Diem,Linda en Kim.Ze kunnen altijd in Holland nog naar het dierenpark in Emmen. Nu familie nog heel veel plezier en tot de volgende reactie !! Liefs Jan & IJvonne XXX
  2. Jan & ijvonne veltmeijer:
    3 augustus 2012
    3 augustus, lang zal die leven ! Remko van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Ook de meereizende familie gefeliciteerd !!!
    Dat wordt vandaag weer gebak ! Wendy m'n complimenten voor je mooie reisverhalen met foto's.
    Nu lieve familie nog veel plezier met jullie Canadian Tour !
    Hopelijk blijf je Wifi kontakt houden.

liefs j & ij XXX
  3. ANTONI VERHOEVEN:
    3 augustus 2012
    HE MUUS GEFELICITEERD MET JE 39e!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! verjaardag.maak er weer een mooie dag van (zoals gewoonlijk)en we drinken er eentje als je terug bent(eentje!!!!!!!!!!! wie zegt dat)groetjes van de verhoevens uit guipavas en tot later.xxxxxxxxxx
  4. Anita:
    3 augustus 2012
    ha lieve mensen het ziet er allemaal prachtig uit, en die beer he dat is toch wel super!!!!! vraag van ar, of diem wel aan het fietsen is want die 12% is toch niet echt eenvoudig!!!!!!! Verder de groeten natuurlijk van ons allemaal xxx de leeuwen en de vissen
  5. Adriaan, Margreet, Tim en Britt:
    3 augustus 2012
    Wat leuk om weer even te lezen hoe het jullie vergaat. En wat een prachtige foto's ....zeker die van de Calgary tower.....wow....lijkt me geweldig om daar te staan. En mooi dat jullie een beer "gescoord" hebben.
    En weer een jarige onder de reisgenoten, van harte Remko!

Nog veeeeeeeel plezier!
    Liefs van ons
  6. Opa en Oma van Heukelen:
    4 augustus 2012
    José, Wendy en Remco nog gefeliciteerd met julie verjaardag.
    Het ziet er allemaal mooi uit.
    Ik hoop dat alles goed gaat bij jullie.
    Hier gaat ook alles goed.
    Marian met Johan en de kinderen zijn ook weer thuis en hebben een goede vakantie gehad.

Nog veel plezier de rest van de vakantie.

Groeten Oma Sjaan.
  7. Truus Bogmans:
    5 augustus 2012
    Leuk verslag en prachtige foto's. Remco nog gefeliciteerd met je verjaardag. Vandaag is het eindelijk gelukt om het reisverslag te zien. Elke keer ging er iets verkeerd. Heb ook een mail naar Linda gestuurd voor de verjaardag van José hoop dat hij is aangekomen, anders alsnog gefeliciteerd. Weet niet wanneer jullie weer thuiskomen, dus nog heel veel plezier.

Dikke kus Truus en Jan
  8. Truus Bogmans:
    5 augustus 2012
    Hallo lieve mensen,
    Stom van mij ben van achter naar voren gaan lezen. Maar desalniettemin genoten van het verslag van Wendy.
    Zo te lezen hebben jullie veel plezier misschien iets voor Jan en mij om een keertje te doen lijkt mij ontzettend leuk.

Dikke kus
    Truus en Jan