Dag 12 (2 augustus).

5 augustus 2012 - Clearwater, Canada

Donderdag 2 augustus

Het heeft  bijna de hele nacht geregend en pas rond 8.30 uur wordt het droog en komt de zon tevoorschijn. We ontbijten al staande in de ochtendzon. Pas veel te laat naar onze zin vertrekken we op weg voor een wandeling. We kiezen voor een wandeling met watervallen en aansluitend een mogelijkheid om door te wandelen naar de Ink Pots. Na een half uur komen we langs de Johnston Canyon Lower Falls en na nog een half uur zijn we bij de Johnston Canyon Upper Falls. Allebei heel verschillende maar prachtige watervallen. Het is een behoorlijk drukke route en hier en daar zitten zulke tamme eekhoorntjes dat ze gewoon op je hand komen kijken of je wat te eten hebt. We besluiten door te wandelen naar de Ink Pots ondanks dat de kinderen al behoorlijk vermoeide benen hebben. Het blijkt een zeer pittige klim en we bereiken na ruim 1,5 uur eindelijk de Ink Pots. Ink Pots zijn kleine fel gekleurde bronnen met soort cirkels erin die weer anders van kleur zijn. In de bron borrelt het water vanuit de grond omhoog. Al gauw nadat we de Ink Pots hebben bereikt begint het jammer genoeg te regenen en snel gaan we daarom aan de terugtocht beginnen. Eén uur en twintig minuten later komen we als verzopen katjes beneden. We duiken verkleumt en doornat het restaurant bij de parkeerplaats in en doen ons tegoed aan warme dranken en lekkers! Op de terugweg naar de camping wordt de lucht blauw en komt de zon weer tevoorschijn. Ook zien we langs de weg in het dorp weer drie herten lekker staan te grazen. De temperatuur is erg laag en het voelt koud aan. We nemen een lekkere warme douche en steken het kampvuur aan! Een paar gaan er boodschappen doen en daarna gaan we lekker bbq-en.