Dag 6 & 7 (27 en 28 juli).

28 juli 2012 - Golden, Canada

Vrijdag 27 juli

Vanochtend zijn de mannen wandelen en de dames met de kinderen blijven lekker op de camping. De kinderen doen een watergevecht en spelen kaartspelletjes. We besluiten om wat wasjes te doen, zodat we voorlopig weer voldoende schone kleren hebben. ’s Middags wandelen we naar het centrum van Revelstoke via een brug over de Columbia River. Er zijn drie bruggen naast elkaar (één voor de trein, één voor wandelaars en auto’s en één voor alleen auto’s). Het is een mooi gezicht die drie bruggen naast elkaar met eronder een enorme groenkleurige rivier. Het heeft inmiddels vanmiddag twee keer even geregend. Niet lang, maar wel grote druppels! Om 17.30 uur gaan we eten bij een chinees (buffet). Daarna wandelen we in de regen terug naar de camping en besluiten we meteen maar de campers in te gaan....

Zaterdag 28 juli

Vannacht heeft het flink gewaaid en geregend, maar nu zitten we heerlijk in het zonnetje te ontbijten! Om 9.00 uur vertrekken we op weg naar Golden, onze volgende bestemming. We stoppen onderweg bij de Skunk Cabbage Trail en de Giant Cedars Trail in Mount Revelstoke National Park. In Glacier National Park stoppen we bij de Hemlock Grove Trail en bij de Rogers Pass National Historic Site (daar staat een monument ter herinnering aan de voltooiing van de Trans-Canada Highway in 1962). De eerste drie zijn leuke korte wandelingen over houten vlonders met moeras, regenwoud en hele grote bomen (eeuwenoude reuzenlevensbomen).  Nadat we Glacier National Park uitrijden komen we in een andere tijdzone en moeten we onze horloges een uur vooruitzetten. Na een snelle stop voor de lunch rijden we gauw door naar Golden. Daar boeken we bij Alpina Rafting een raft tocht voor de volgende ochtend en winnen we wat informatie in over de omgeving bij het Information Centre. Rond 15.30 uur komen we aan op Golden Municipal Campground, de camping die we gisteren alvast telefonisch hebben gereserveerd. We staan aan de oever van de Kicking Horse River met aan de andere kant van de rivier het spoor. De kinderen hebben lekker gespeeld bij een waterspeeltuin en na het eten willen ze ook de speeltuin naast de camping nog even ontdekken. Vanavond willen we vroeg naar bed omdat we morgen een drukke dag krijgen.

1. Je zussie:
    29 juli 2012
    Wat een mooie verhalen zus. Ik geniet stiekem een beetje met jullie mee :-). Veel plezier met raften! Liefs Son en Geert
  2. Jan & ijvonne veltmeijer:
    29 juli 2012
    Lieve familie,
    Eindelijk een reactie uit het verre Steenwijk.Wij volgen en lezen jullie zéér knap uitgevoerde reisverhalen met bijgaande prachtige foto's.Allen de groeten en nog veel vakantie-plezier !
    N.B.ook de groeten van Peter & Chantal !