Dag 4 & 5 (25 en 26 juli).

26 juli 2012 - Revelstoke, Canada

Woensdag 25 juli

Om 10:30 uur zijn we vertrokken richting Vernon. Na 15 minuten komen we langs Tickleberry's. Op het bord staat "Best Ice Cream In The Valley". Net tanden gepoetst, maar dat willen we wel even proeven! Het was duur, maar groot en erg lekker! Ze hadden meer dan 20 bijzondere soorten en zelfgebakken ijshoorns. Ook zat er een leuke winkel, dus de kids wilden al wat eigen centjes uitgeven. Het weer is aardig warm, onbewolkt en ongeveer 30 graden.

Daarna doorgereden en na ongeveer 100 km passeren we Kelowna en rijden we langs het enorme Okanagan Lake. Onderweg nog gestopt om te eten en om boodschappen te doen en na wat puzzelen om een camping te zoeken, arriveren we begin van de avond op Silver Star RV Park. In totaal 162 km gereden. Er is een zwembad, dus de kids en de vrouwen gaan naar het zwembad en de mannen wandelen naar het dorp. Daarna kan Remko eindelijk een keer bbq-en. We hebben uitzicht op het mooie Swan Lake. Rond 23:30 uur lekker gaan slapen.

Donderdag 26 juli (Wendy jarig)

Nog voor het ontbijt om 8:00 uur, wordt Wendy al toegezongen door de rest van de familie! Het is weer onbewolkt en al aardig warm, lekker ontbeten en om 10:00 uur vertrekken we richting Revelstoke. Daar willen we twee dagen blijven. We rijden in 1 keer door en daar aangekomen gaan we naar het information centre om daar informatie in te winnen. Nog even gauw wat boodschappen doen en dan naar de camping die we hebben uitgekozen. Lamplighter Campground blijkt een goede keus te zijn, drie plekken naast elkaar en een mooie camping. Na het middageten rijden we naar Mount Revelstoke National Park. Eerst een half uur naar boven rijden met de camper en toen hebben we daar een paar mooie wandelingen gemaakt boven op de berg. Zeven uur zijn we weer terug op de camping en gaan we weer bbq-en. En als toetje hebben we heerlijke taart voor Wendy's verjaardag! Tot laat zitten we aan de picknicktafels met een kampvuurtje en gaan daarna lekker slapen. We hebben vandaag ongeveer 210 km gereden.

1. Theo Hoogwerf:
    27 juli 2012
    Leuk om dit te volgen. Ik zit nu thuis (half 10 in de ochtend) en het is al flink warm. Hier wordt het vandaag (voor de laatste keer) een graad of 30. Morgen gaan we weer naar "normale" temperaturen. Ik geniet van de prachtige foto's, het lijkt me fantastisch om daar ook daadwerkelijk rond te lopen. Ja, de jaloezie blijft :-). Jullie nog heel veel plezier daar. Ik ga me weer even op de hondjes storten. Veel liefs Theo (Pa) en Marion.
  2. Anita:
    28 juli 2012
    lieve luitjes, dat klinkt goed en wat een prachtige foto's, goh dit is toch wel echt een aanrader zeg, wie weet ooit maar doen jullie maar verkennen, liefs van de leeuwen xx
  3. Truus Bogmans:
    5 augustus 2012
    Wendy nog gefeliciteerd met je verjaardag wat gezellig al die verjaardagen in Canada iets om nooit te vergeten.

Dikke kus
    Truus en Jan