Dag 17 (7 augustus).

8 augustus 2012 - Victoria, Canada

Dinsdag 7 augustus

Om iets na 9.15 uur vertrekken we na een ontbijtje in de zon op weg naar onze volgende bestemming. Onze eerste stop is in Lytton, waar we bij een Visitor Centre wat informatie inwinnen, geld pinnen en boodschappen doen. Elke keer als we boodschappen doen, kijken we met verbazing naar de prijzen. Alles is een stuk duurder dan in Nederland!!! Vervolgens rijden we naar Lillooet, waar we wat eten op een camping, waar we met toestemming van de campingwachter een uurtje mogen staan. Na het eten rijden we door Lillooet heen naar een plek waar twee rivieren samenkomen. Daar hopen we de zalmentrek te kunnen zien. Van de weg af zien we in de verte een schol zalmen bij elkaar. We kunnen helaas niet dichterbij komen omdat het steil naar beneden loopt. We geven het maar op en gaan verder naar Pemberton. In Pemberton willen we eigenlijk een camping zoeken, maar het Visitor Centre is al dicht en als we doorrijden komen we op onze weg maar één camping tegen. Het is een camping in de bossen aan een rivier en daar zijn dus veel muggen. We hebben al voldoende muggen gezien deze vakantie en Wendy d'r voet is juist weer een beetje opgeknapt, dus we gaan op zoek naar een andere camping. De eerst volgende camping is in Whistler en die zit helaas vol, we moeten dus nog een stukje verder. We bellen voor de zekerheid de volgende camping op om te vragen of ze nog plaatsen vrij hebben en dat blijkt het geval. Whistler RV Park & Campgrounds is een camping met een prachtig uitzicht op de bergen en mooi schoon sanitair (waar we wel erg ver vandaan staan). Tijdens ons eten gaat het helaas regenen en onweren. We eten verder in de campers. We drinken na de afwas koffie met heerlijke muffins (blue berry, appel-kaneel en chocolade).  We hebben vandaag veel gereden waardoor we een dag eerder naar Vancouver Island kunnen. Het was wel een pittige route omdat de weg voor een groot gedeelte door de bergen liep met stijgings- en dalingspercentages van wel 15%! Ook was het wegdek nog eens erg slecht! Het leuke van de route was dat we wel weer veel dieren hebben gezien: berggeiten, hertjes, ienimienie eekhoorntjes en bij Whistler zelfs weer een BEER (dit keer alleen gezien door Diem, Linda, Kim en Amy)! Om 23.00 uur als iedereen naar bed gaat regent en onweert het nog steeds.