Dag 16 (6 augustus).

8 augustus 2012 - Victoria, Canada

Maandag 6 augustus

Gisteren een heerlijke middag op de camping gehad. We hebben lekker veel gezwommen, wat wasjes gedraaid en ge-bbq-ed. Het beloofd vandaag weer een mooie, zonnige, warme dag te worden. Tijdens het ontbijt is het al heerlijk van temperatuur en de lucht is strak blauw. Eén minpuntje : Wendy heeft een hele dikke voet van de muggenbeten. Hij zit vol vocht en ze heeft er behoorlijk last van! Ze gaat paracetamol slikken en er koude doeken omheen doen en we hopen maar dat het niet erger zal worden! Om 10.30 uur vertrekken we vanaf de camping op weg naar één van de hoogste watervallen van Canada in het Wells Gray Provincial Park! We parkeren één camper op de parkeerplaats bij het Visitor Centre en gaan met twee campers op weg. Na 47 km kunnen we dan eindelijk de 137 m hoge Helmcken Falls bewonderen. Hij is echt heel bijzonder! Op de heenweg zien we ook nog eens een klein beertje over de weg lopen en het lukt om wat mooie foto’s van hem te maken. Het is nog een kleintje denken wij, die nog niet zo lang bij zijn moeder vandaan is. Onze dag kan nu al niet meer stuk! Begin van de middag gaan we op weg naar onze volgende bestemming Kamloops of verder. We stoppen onderweg nog om wat te eten en om wat fruit te kopen bij een klein winkeltje. Pas zo’n 75 km na Kamloops in het dorpje Cache Creek vragen we bij de camping Brookside Campsite of ze nog plaatsen vrij hebben. En die hebben ze. Het is niet echt een bijzondere camping, maar ze hebben een zwembadje voor de kinderen. Op deze camping hebben Frits en José 13 jaar geleden ook gestaan. Het is inmiddels al 17.00 uur en blijven lekker op de camping. Een aantal gaan er zwemmen en rond 19.00 uur eten we tosti’s en pancakes. Rond 21.00 uur gaat het regenen en gaan we de campers in.