Dag 18 (8 augustus).

8 augustus 2012 - Victoria, Canada

Woensdag 8 augustus

Vanochtend toen we uit de campers kwamen bleken de bergen helaas verstopt in de mist. We hadden ons juist verheugd op een ontbijt met uitzicht op de bergen. Maar helaas…. De ochtend brengen we door in Whistler. Een gezellige wintersportplaats, waar twee jaar geleden de olympische winterspelen zijn gehouden. We kijken wat rond, winkelen wat en eten een lekkere hotdog/hamburger. ’s Middags gaan we op weg naar Vancouver Island. Om drie uur staan we in de rij bij B.C. Ferries voor de overtocht van Horseshoe Bay (Vancouver) naar Departure Bay in Nanaimo. De overtocht duurt 1 uur en 40 minuten. Nadat we getankt hebben rijden we naar Victoria. De hoofdstad van de provincie. Om 19.30 uur komen we aan op de camping Fort Victoria RV Park, waar Wendy drie plaatsen naast elkaar heeft kunnen reserveren voor twee nachten. Onderweg hebben we nog hertjes gezien langs de weg. We blijven ze schattig vinden…. De mevrouw en meneer achter de receptie zijn erg vriendelijk. Ze boeken voor ons voor morgenochtend een Whale Watching Tour. Morgenochtend om 10.15 uur worden we opgehaald door een busje van B.C. Whale Tours die ons naar de boot brengt waarmee we orka’s hopen te zien te krijgen. Vanavond eten we lekker pizza’s (die bezorgd worden bij de campers!) en gaan we op tijd naar bed. Morgen orka tour en een dagje Victoria!!

1. Truus Bogmans:
    9 augustus 2012
    Lieve mensen,

Wat een heerlijke verhalen ik zie het helemaal voor mij. Jullie hebben echt een geweldige vakantie. Wou dat ik erbij was.

Ben benieuwd hoe het dagje met de orka's wordt, zal wel geweldig zijn.

Dikke kus Truus en Jan
  2. Anita:
    10 augustus 2012
    hallo lieve mensen en is het nog wat geworden met die orka's?? wij gaan inpakken vandaag, dus wordt het lastig jullie nog te volgen. Ik wens jullie nog een paar heerlijke dagen maar dat zal wel lukken als ik dit allemaal lees, echt geweldig allemaal vooral die beren!!!! heel veel liefs en tot gauw weer op hollandse bodem liefs van ons allemaal Anita, aartjan, pim en bram xx